Навчальні дисципліни, у викладанні яких бере участь
Освіта
Трудова діяльність
Стажування та підвищення кваліфікації
Наукові інтереси
Нагороди та відзнаки
За активну наукову, навчальну і громадську діяльність, розв’язання актуальних наукових проблем, що мають вагоме теоретичне та практичне значення, має подяки Прем’єр-міністра України та Голови ВАК України, нагороджений Почесними грамотами НАМН і МОЗ України, Вінницької обласної державної адміністрації та Вінницької міської ради.
Удостоєний премії НАМН України у галузі профілактичної медицини за монографію: «Організація вільного часу та здоров’я школярів».
Наукова діяльність Є автором 1350 наукових та навчально-методичних праць, в тому числі 37 монографій, 14 підручників, 67 навчальних посібників, 11 навчальних програм, 13 патентів, 15 методичних рекомендацій, 30 інформаційних листів та 9 галузевих нововведень.
Має найвищі в країні індекс Хірша (33) та i10-индекс (39) за рубриками Google Scholal: «Громадське здоров’я», «Гігієна», «Гігієна дітей і підлітків».
Впродовж своєї наукової діяльності підготував 4 доктора і 20 кандидатів медичних та біологічних наук і докторів філософії (PhD). В теперішній час здійснює керівництво підготовкою 5 дисертацій на здобуття ступеня доктора філософії (PhD).
В 90-х роках у наукових роботах обґрунтовані гігієнічні основи комплексного підходу до оцінки стану здоров’я дітей, підлітків та молоді, розроблені гігієнічні принципи оптимізації діяльності учнів сучасної школи в умовах використання нових інформаційних технологій, визначені гігієнічні принципи проведення професійної орієнтації учнів, що засвоюють спеціальності інформаційної сфери. Суттєвим внеском у теорію та практику сучасної профілактичної медицини слід вважати обґрунтування наукових основ комплексної системи оптимізації вільного часу дітей і підлітків, визначальними елементами якої є наукові принципи раціональної організації позаурочної діяльності, концептуальна модель ефективного використання вільного часу як фактору збільшення соціальної та професійної дієздатності, методи та засоби цілеспрямованого впливу на функціональний стан організму учнів тощо.
На початку 2000-х років в центрі досліджень перебували питання психогігієни і психофізіології дітей, підлітків та молоді, гігієни адаптаційного процесу тощо. Зокрема, в циклах наукових робіт, що опубліковані у вітчизняній і закордонній науковій періодиці, розроблена та науково-обґрунтована концепція психогігієнічного впливу на процеси формування, збереження та зміцнення психічного здоров’я дітей і підлітків, головними компонентами якої є: розроблення профілактично-спрямованої методології вивчення психічного здоров’я, визначення адекватних діагностичних підходів до оцінки особливостей особистості дітей і підлітків, обґрунтування профілактичних технологій збереження загально-соматичного здоров’я шляхом зміцнення його психічної складової завдяки використанню різноманітних засобів психогігієнічного впливу на особистість, запровадження системного підходу до проведення процесу прогностичної оцінки стану психічного здоров’я.
Цілий ряд досліджень присвячений розробці надзвичайно вагомих з позицій доказової медицини профілактично-спрямованих інтегральних підходів до оцінки стану соматичного і психічного здоров’я, що передбачають здійснення адекватної оцінки адаптаційних ресурсів організму на підставі застосування комплексних шкал бальної оцінки та інтегральних показників оцінки функціонального стану організму в умовах дії чинників довкілля та соціальних умов життя.
Протягом останніх років у фокусі наукових розробок перебувають проблеми університетської гігієни: здійснена гігієнічна оцінка особливостей організації навчального процесу в сучасних закладах вищої освіти в умовах використання різних систем (заліково-семестрова та кредитно-трансферна, дистанційна (on-line) та аудиторна (off-line), тощо) навчання, виявлені особливості навчально-значущої адаптації дівчат і юнаків, визначені закономірності процесів формування особливостей особистості студентів та встановлені індивідуально-значущі фактори ризику щодо формування імовірних відхилень від природного перебігу процесів їх розвитку, науково-обґрунтовані програми психофізіологічного впливу на організм та психогігієнічної корекції процесів формування особливостей особистості студентів у структурі здоров’язберігаючих технологій, науково обґрунтовані гігієнічні нормативи рухової активності студентської молоді тощо.
Має широкий наукових робіт в галузі громадського здоров’я, профілактичної антропології, медичної психології, охорони праці і культури безпеки в медичній галузі, історії гігієнічної науки Вінниччини.
З початком повномасштабного вторгнення в Україну країни-агресора ще одним важливим напрямком наукових досліджень стало обґрунтування психофізіологічних основ розроблення профілактичних і реабілітаційних програм запобігання та діагностики стрес-асоційованих захворювань військовослужбовців Збройних Сил України, підготовка науково-обґрунтованих рекомендацій щодо запобігання впливу асоційованих зі стресом захворювань на психофізіологічний стан операторів безпілотних авіаційних комплексів, розробка медико-біологічних основ комплексних програм реабілітації осіб, постраждалих внаслідок військових дій, тощо.
Є членом редакційних колегій і редакційних рад журналів: “Довкілля та здоров’я”, “Public Health Journal”, Вісник Вінницького національного медичного університету”, “Актуальні проблеми транспортної медицини: навколишнє середовище; професійне здоров’я; патологія”, “Scientific World Journal” (Bulgaria), “Modern engineering and innovative technologies” (Germany)” та збірників наукових праць: “Гігієна населених місць” і “Актуальні проблеми профілактичної медицини”. Був членом редакційних колегій журналів: “Вiomedical and biosocial anthropology” (Польща-Україна) (2000-2022) та “Педагогіка безпеки” (2010-2024). З 2002 по 2005 роки – голова методичної ради університету з медико-теоретичних дисциплін. З 2004 по 2009 роки – проректор з наукової роботи Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова. Протягом 2006-2007 років був членом координаційної науково-методичної ради з питань післядипломної освіти МОЗ України.
В теперішній час проф. є членом Вченої ради університету та ради медичних факультетів № 1 і № 2, ректорату закладу вищої освіти, гарантом освітньо-наукової програми за спеціальністю 229/І9 “Громадське здоров’я”, членом ради університету по роботі з іноземними студентами, членом конкурсної комісій університету, членом групи посилення з розвитку медичної науки університету, членом координаційної комісії університету у сфері інтелектуальної власності та академічного плагіату, членом методичної ради з медико-теоретичних дисциплін університету, членом ряду робочих проєктних груп з розроблення освітньо-професійних та освітньо-наукових програм університету, заступником Голови комітету фахової експертизи “Гігієна; організація охорони здоров’я” ліцензійних іспитів “Крок 2. Загальна лікарська підготовка” Державної організації “Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки “Медицина” і “Фармація” при МОЗ України”, експертом МОН України із підготовки пропозицій щодо пріоритетних напрямів науково-технологічного розвитку України на 2021-2030 роки, членом Експертно-координаційної ради НАМН України з питань реалізації завдань і заходів Державної цільової соціальної програми “Молодь України”, членом обласної міжвідомчої робочої групи щодо профілактики неінфекційних захворювань Вінницької обласної державної адміністрації.
З 2024 року є співголовою Комісії з комплексного санітарно-гігієнічного регламентування в галузі гігієни дітей та підлітків Комітету з питань гігієнічного регламентування МОЗ України. Експерт УкрІНТЕІ.
Протягом 2004-2010 років. був членом експертної ради ВАК України з профілактичної медицини, впродовж 2014-2015 років – членом експертної ради ДАК МОН України з профілактичної медицини. Протягом 2002-2004 років та з травня 2011 року до грудня 2021 року був членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 26.604.01 при ДУ “Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України”, з 2018 року до грудня 2021 року – членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 26.003.01 при Національному медичному університеті ім. О. О. Богомольця МОЗ України, з 2003 року по 2014 рік – членом спеціалізованої вченої ради з захисту докторських та кандидатських дисертацій Д 05.600.02 при Вінницькому національному медичному університеті ім. М. І. Пирогова. З грудня 2022 року є членом постійно-діючої спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук Д 26.003.01 при Національному медичному університеті ім. О. О. Богомольця МОЗ України. З лютого 2023 року є членом постійно-діючої спеціалізованої вченої ради з присудження наукового ступеня доктора наук Д 26.604.01 при ДУ “Інститут громадського здоров’я ім. О. М. Марзєєва НАМН України”.
Впродовж 2020-2025 років був Головою разових спеціалізованих вчених рад ДФ 05.600.002, ДФ 05.600.051, ДФ 05.600.058, ДФ 05.600.070, ДФ 05.600.114 i ДФ 05.600.132 Вінницького національного медичного університету ім. М. І. Пирогова МОЗ України та офіційним опонентом разових спеціалізованих рад ДФ 08.601.053 Дніпровського державного медичного університету і ДФ 26.003.078 Національного медичного університету імені О. О. Богомольця.
Членство у професійних товариствах
Громадська діяльність
Рівень володіння іноземними мовами:
Основні наукові праці за останні 5 років
2020 рік
1. Бардов В.Г., Омельчук С.Т., Мережкіна Н.В. … Сергета І.В. та ін. Гігієна та екологія : підручник. Вінниця : Нова Книга, 2020. 472 с.
2. Мороз В.М., Макаров С.Ю., Серебреннікова О.А., Сергета І.В. Навчальний стрес та психофізіологічні критерії оцінки адаптаційних можливостей організму студентів закладів вищої медичної освіти : монографія. Вінниця : ТОВ “ТВОРИ”, 2020. 184 с.
3. Сергета І.В. Панчук О.Ю., Яворовський О.П. Гігієнічна діагностика професійної придатності студентів закладів медичної освіти (на прикладі стоматологічних спеціальностей) Вінниця : ТОВ “ТВОРИ”, 2020. 348 с.
4. Сергета І.В, Бардов В.Г., Дреженкова І.Л., Панчук О.Ю. Гігієнічні нормативи рухової активності студентів закладів вищої медичної освіти та шляхи її оптимізації : монографія. Вінниця : ТОВ “ТВОРИ”, 2020. 184 с.
5. Тимощук О.В., Полька Н.С., Сергета І.В. Наукові основи комплексної гігієнічної оцінки якості життя та адаптаційних можливостей сучасної учнівської і студентської молоді: монографія. Вінниця : ТОВ “ТВОРИ”, 2020. 272 с.
6. Сергета І.В., Дреженкова І.Л., Стоян Н.В. Здоров’язберігаючі технологіі та особливості їх застосування в сучасних закладах вищої освіти у контексті формування ефективної системи громадського здоров’я: психогігієнічні основи. Громадське здоров’я в Україні: реалії, тенденції та перспективи : монографія / За заг. ред. проф. В.М. Ждана та проф. І.А. Голованової. Полтава: ТОВ “Фірма “Техсервіс”, 2020. 279 с.
7. Serheta I.V., Mostova O.P., Panchuk O.Y., Drezhenkova І.L. Рhysiological-hygienic standards of motor activity of students of higher education institutions and scientific substantion of ways optimization in the context of formation of effective public health system. Wiadomości Lekarskie (Warsaw, Poland : 1960). 2020. Volume LXXIII, 2020, Issue 5, maj P. 877-882.
8. Сергета І.В, Cтоян Н.В., Мостова О.П., Панчук О.Ю. Особливості процесів формування показників емоційного вигорання студентів у динаміці навчання в сучасних закладах вищої медичної освіти. Медичні перспективи. 2020. Т. XXV, № 2. С. 155-162.
9. Сергета І.В, Тимощук О.В. Прогностична оцінка особливостей перебігу психофізіологічної і психічної адаптації учнів і студентів сучасних закладів освіти у контексті здійснення комплексної оцінки якості життя. Довкілля та здоров’я. 2019. № 4 (93). С. 18-24.
10. Сергета І.В, Тимощук О.В. Ступінь ефективності дії програми психогігієнічної корекції процесів формування особливостей особистості та покращення якості життя юнаків і дівчат на провідні характеристики адаптаційних можливостей їх організму. Cучаснi медичнi технології. 2020. № 2. С. 69-71.
11. Serheta I.V., Bratkova O.Y., Drezhenkova I.L., Cherkasova L.А., Dzevulska І.V. Features of social-psychological adaptation of girls and boys 15-17 years during the study period in senior classes of the modern school. Biomedical and Biosocial Anthropology. 2020. № 38. Р. 24-29.
12. Serheta I.V., Bratkova O. Y.,Panchuk O. Y., Skoruk R.V., Shevchuk Yu.G. Indicators of emotional burnout of pupils at the age of 15-17 years old and their dynamic changes during period of study in a modern school. Biomedical and Biosocial Anthropology. 2020. № 39. Р. 5-11.
13. Serheta I.V., Drezhenkova I.L., Panchuk O.Y., Bandurka N.M., Dmitriev M.O. Peculiarities of relationships of characteristics of adaptation apabilities of the organism and indicators of motor activity of students. Biomedical and Biosocial Anthropology. 2020. № 40. Р. 18-25.
2021 рік
1. Яворовський О.П., Сергета І.В., Паустовський Ю.О. та ін. Охорона праці в медичній галузі : підручник. К. : ВСВ “Медицина”, 2021. 488 с.
2. Мороз В.М., Серебреннікова О.А., Сергета І.В., Стоян Н.В. Психофізіологічні та психогігієнічні основи ефективного використання здоров’язберігаючих технологій у закладах вищої освіти: монографія Вінниця : ТОВ “ТВОРИ”, 2021. 208 с
3. Serheta I.V. , Bratkova O.Y., Dyakova O.V., Dudarenko O.B., Drezhenkova I.L., Vakolyuk L.M., Lobastova T.V. Modern approaches to the screening assessment of the degree of the risk of prenosological disorders in the state of mental health of school-age pupils in the context of analysis of behavioral aspects of public health. Wiadomości Lekarskie (Warsaw, Poland : 1960). 2021. Vol. LXXIII, 2021, Issue 5, maj P. 1169-1173.
4. Вергелес Т.М., Сергета І.В. Комплексна фізіолого-гігієнічна оцінка основних режимних елементів навчальної і позанавчальної діяльності студентів закладів вищої медичної освіти за умов організації дистанційного навчання. Вісник Вінницького національного медичного університету. 2021. Т. 25, № 1. С. 138-146.
5. Сергета І.В.,Браткова О.Ю., Серебреннікова О.А, Особливості психічного стану та емпатичних здібностей дівчат і юнаків впродовж навчання в старших класах сучасного закладу освіти: гігієнічні аспекти. Гігієна населених місць. 2021. Вип. 71. С. 167-176.
6. Сергета І.В. Видання, що закладає підвалини ефективного вирішення проблем містобудування, адекватно дивиться на сьогодення та cпрямовано у майбутнє. Довкілля та здоров’я. 2021. № 3 (100). С. 78-—79.
2022 рік
1. Bardov V.G., Omelchuk S.T., Merezhkina N.V.Serheta I.V. et al/ Hygiene and Ecology = Гігієна та екологія : student’s book = підручник. Translation from Ukrainian ed. Vinnytsia : Nova Knyha, 2022. 456 p.
2. Сергета І.В., Стоян Н.В., Браткова О.Ю., Краснова Л.І., Лукіна Н.Ю. Гігієнічна оцінка процесів формування та розвитку психофізіологічних функцій студентів медичних закладів вищої освіти як детермінанта розроблення здоров’язберігаючих технологій. Trends and prospects of scientific thought in medicine : collective monograph / Lysytsya A., etc. І nternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2022. Р. 295-303.
3. Chorna V.V., Khliestova S.S., Serebrennikova O.A., Serheta I.V. Problems of improving the mental health of the population of ukraine and the peculiarities of their solution at the current stage. Prospektive globale wissenschaftliche Trends: Innovative Technik, Sicherheit, Medizin, Biologie, Landwirtschaft, Kunstgeschichte / Serheta I.V., Seledtsov A.M., Yevtushenko M.Y. et.al.. : collective monograph. Monografische Reihe “Europäische Wissenschaft”. Buch 11. Teil 1. 2022. P. 51-65.
4. Сергета І.В., Вергелес Т.М., Вергелес К.М., Макарова О.І. Санітарно-гігієнічна оцінка особливостей перебування у медичному закладі вищої освіти та в домашніх помешканнях і гуртожитках за умов організації аудиторного (on-line) і дистанційного (off-line) навчання. Scientific Foundations in medicine and Phar-macy: collective monograph / Malyk O. etc.— Іnternational Science Group. — Boston : Primedia eLaunch, 2022. Available at : DOI 10.46299/ISG.2022.MONO.MED.2. P. 164-174.
5. Serheta I.V., Vergeles Т.М., Kizina І.E., Shkarivskyi Yu.L., Gunas І.V. Regularities of processes of development of psychophysiological functions of students during the application of remote and auditory learning formats. Світ медицини та біології. 2022. № 3 (81). C. 153-158.
6. Khasawneh Ahmad Raed, Serheta I.V., Belik N.V., Dovhan A.O., Zhuchenko I.I.Girth body dimensions in men and women with seborrheic dermatitis of varying severity. Reports of Morphology. 2021. Vol. 27, №4. P. 22-27.
7. Khasawneh Ahmad Raed, Dmytrenko S.V., Bondar S.A., Serheta I.V.,Anfilova M.R. Skinfold thickness in men and women with seborrheic dermatitis of varying severity. Reports of Morphology. 2022. Vol. 28, No 2. P. 20-24.
8. Khasawneh Ahmad Raed, Serheta I.V., Vadzyuk S.N., Khapitska O.P., Bondar S.A. Somatotypological parameters of the body in men and women with seborrheic dermatitis of varying severity. Вісник Вінницького національного медичного університету. 2022. Т. 26, № 2. С. 209-214
9. Сергета І.В., Браткова О.Ю., Серебреннікова О.А. Наукове обґрунтування гігієнічних принципів профілактики розвитку донозологічних зрушень у стані психічного здоров’я учнів сучасних закладів середньої освіти (огляд літератури і власних досліджень). Журнал Національної Академії медичних наук України. 2022. Т. 28, № 1. С. 306-326.
10. Сергета І.В., Серебреннікова О.А., Стоян Н.В., Дреженкова І.Л., Макарова О.І. Психогігієнічні принпипи використання здоров’язберігаючих технологій у сучасних закладах вищої освіти. Environment and Health. Довкілля та здоров’я. 2022. № 2 (103). С. 32-41.
11. Кальниш В.В., Пашковський С.М., Сергета І.В., Коваль Н.В. Особливості впливу асоційованих зі стресом захворювань на психофізіологічний стан операторів безпілотних авіаційних комплексів. Український журнал військової медицини 2022. Т. 3. №3. С. 37-41.
12. Сергета І.В., Вергелес Т.М. Гігієнічна оцінка особливостей процесів формування показників розумової працездатності студентської молоді, яка перебуває за умов використання дистанційних і традиційних аудиторних форм навчання. Гігієна населених місць. 2022. Вип. 72. С. 143-151.
13. Текдюк Р.В., Сергета І.В. Провідні компоненти індивідуальної концепції здоров’я у контексті формування здоров’язберігаючої компетентності дівчат і юнаків. Гігієна населених місць. 2022. Вип. 72. С. 152-161.
2023 рік
1. Яворовський О.П., Паустовський Ю.О., Зенкіна В.І. Сергета І.В. та ін. Практична охорона праці в медичній галузі : підручник. К. : ВСВ “Медицина”, 2023. 391 с.
2. Serheta I.V., Mostova O.P., Stoyan N.V. Bratkova O.Y., Dudarenko O.B., Drezhenkova I.L Regularities of the course of the processes of psychophysiological adaptation among pupils of senior school age with different levels of health. Intellektuelles Kapital – die Grundlage für innovative Entwicklung: Management, Psychologie, Philosophie, Philologie, Rechtswissenschaft, Geschichte, Medizin, Biologie. Monografische Reihe “Europäische Wissenschaft”: collective monograph. Buch 18. Teil 4. 2023. P. 148-157.
3. Сергета І.В. Особливості формування провідних характеристик темпераменту та тривожності у дівчат і юнаків, що відзначаються різним рівнем здоров’я. Innovative ways of improving medicine, psychology and biology : collective monograph / Khrebtii H. etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2023. P. 167-179. Available at : DOI - 10.46299/ISG.2023.MONO.MED.2.
4. Serheta I.V. Hygienic aseessment of the peculiarities of the processes of formation of the psychophysiological functions of the organism and personality traits of children and adolescents suffering from chronic diseases system in Ukraine and EU countries: realities, transformation, development vectors, perspectives : scientific monograph. 1st ed. Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2023. P. 379-397
5. Сергета І.В. Гіігієнічні аспекти оцінки особливостей перебігу професійної адаптації студентів закладів вищої освіти. The latest ideas of medical and biological developments and improvement of psychological sciences by scientists: collective monograph / Bereziuk O., Vasenko T., Нrynchak N., Sprut O. etc. : scientific monograph. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2023. Р. 176-185
6. Hygienic aspects of optimizing professional adaptation and prognostic assessment of professional suitability of medical students: scientific basis. Entwicklung des wissenschaftlichen Denkens: Medizin, Psychologie und Soziologie, Biologie und Ökologie, Landwirtschaft, Kunstgeschichte. Monografische Reihe “Europäische Wissenschaft”. Buch 21. Teil 2. 2023.Scientific thought development: Medicine, Psychology and sociology, Biology and ecology, Agriculture, Art history. Monographic series “European Science”. Book 21. Part 2. 2023. P. 18-28.
7. Tymoshchuk O.V., Serheta I.V., Malyshevska О.S., Melnyk V.I., Motriuk V.B. Medico-social conditions of educational activity, quality of life and aspects of psychophysiological adaptation of modern pupils and students: features of interrelation and their hygienic assessment. Medicni perspektivi. 2023. Т. XXVIII, № 1. Р. 153-161.
8. Сергета І.В., Вергелес Т.М. Психогігієнічна оцінка особливостей емоційного вигорання, астенічного і депресивного станів та агресивності студентів в умовах застосування дистанційного (on-line) навчання. Environment and Health. Довкілля та здоров’я. 2023. № 1 (106). С. 19-26.
9. Serheta I.V., Ocheredko O.M., Redchits M.A., Belov O.O., Stoyan N.V. Hygienic assessment of the features of educational and extra-curricular activities in the context of forming the professional adaptation of students pursuing the medical profession: medical-social and personal aspects Bulletin of problems in biology and medicine. 2023. Issue 1 (168). P. 102-113.
10. Сергета І.В., Коробчанський В.О., Серебреннікова О.А., Стоян Н.В., Браткова О.Ю., Белов О.О., Редчіц М.А. Показники процесів формування провідних особливостей особистості студентів та закономірності їх формування впродовж періоду навчання у сучасному медичному закладі вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія “Педагогіка”, Серія “Психологія”, Серія “Медицина”). 2023.
11. № 9(27). С. 715-731.
12. Serheta I.V., Bratkova O.Yu., Serebrennikova O.A., Redchits M.A., Ocheredko O.M.Hygienic bases of prognostic assessment of professional adaptation and state of health of students mastering medical specialties, based on the use of statistical models. Bulletin of problems in biology and medicine. 2023. 2023 Issue 2, 169, 159-172.
13. Koval N., Drezhenkova I., Serheta I., Ocheredko O. Belov O., Redchits М. Peculiarities of relationships between the characteristics of sychophysiological adaptation of organism and criterion indicators of motor activity of modern students. Ukrainian Scientific Medical Youth Journal. 2023. Т. 139, № 2. С. 7-16.
14. Лотоцька О.В., Сергета І.В., Бабіч М.С., Рожнова А.М., Корхова А.С. Оцінка та корекція харчового раціону внутрішньо переміщених осіб з метою зменшення негативного впливу стресу на організм. Перспективи та інновації науки (Серія “Педагогіка”, Серія “Психологія”, Серія “Медицина”). 2023. №12 (30). С. 970-979.
15. Вергелес Т.М., Сергета І.В. Процеси формування провідних властивостей характеру за умов застосування дистанційного і аудиторного формату організації навчального процесу та їх гігієнічна оцінка. Гігієна населених місць 2023. № 73. C. 141-150
2024 рік
1. Петрушенко В. В., Сергета І. В., Вергелес Т. М. Особливості психофізіологічної і психічної адаптації студентів медичних закладів вищої освіти за умов використання дистанційних форм навчання та їх урахування у контексті громадського здоров’я : монографія. Вінниця: ТВОРИ, 2024. 217 с.
2. Bereziuk O., Vasenko T., Нrynchak N., Sprut O, Serheta I. et al. Гіігієнічні аспекти оцінки особливостей перебігу професійної адаптації студентів закладів вищої освіти. The latest ideas of medical and biological developments and improvement of psychological sciences by scientists: collective monograph / Bereziuk O., Vasenko T., Нrynchak N., Sprut O. etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2023. Р. 176-185. Available at : DOI 10.46299/ISG.2023.MONO.MED.4
3. Svidlo K.V., Lazarieva T.A., Gorach O.O., Romanyuk O.N., Serheta I.V. et al. Features of adaptation of student youth to stressed educational activities in the conditions of modern institutions of higher education. Das intellektuelle und technologische Potenzial des XXI Jahrhunderts: Innovative Technologie, Informatik, Kybernetik und Automatisierung, Architektur und Bauwesen, Chemie und Pharma. Monografische Reihe “Europäische Wissenschaft”. Buch 23. Teil 1. 2023. P. 144-154.
4. Koryahin V., Protsenko A., Serheta I. et al. Scientific approaches to the implementation of a complex hygienic assessment of psychophysiological adaptation of modern pupils and students. Moderní aspekty vědy: XXXIX. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2024. str. 246-256.
5. Sіusіuka V., Demidenko O. Serheta I .et al. State of health of pupils of secondary educational institutions and features of its relationship with indicators of living conditions and lifestyle. Moderní aspekty vědy: XLI. Díl mezinárodní kolektivní monografie / Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o.. Česká republika: Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o., 2024. str. 253-264.
6. Serheta I.V., Korchinski V., Vnukova N., Kovalenko O.A., Velyka A.Y. et al. Рrognostic assessment of the features of the processes of psychophysiological and mental adaptation of students of medical institutions of higher education. Wissenschaft für den modernen Menschen: Chemie und Pharmazie, Medizin, Biologie und Ökologie, Landwirtschaft. Monografische Reihe "Europäische Wissenschaft”: scientific monograph. Buch 26. Teil 3. 2024.
7. P. 56-64.
8. Сергета I.В., Дударенко О.Б.,Ваколюк Л.М. Гігієнічна оцінка житлово-побутових і медико-соціальних умов перебування та особливостей соціально-психологічної адаптації, які сприяють поширенню ВІЛ-інфекції. Transformation of medical sciences and education in the digitalization era : scientific monograph. Riga, Latvia : Baltija Publishing, 2024. Р. 293-407.
9. Antonenko A.V., Horbiychuk M.I., Vasylenko O.B., Serheta I.V., Popovych D. et al Hygiene diagnostics of regularities the processes of psychophysiological and mental adaptation of school-age pupils: modern approaches. Prospektiveglobale wissenschaftliche Trends: Innovative Technologie, Informatik, Architektur und Bauwesen, Medizin, Landwirtschaft. Monografische Reihe “Europäische Wissenschaft”.: scientific monograph. Buch 29. Teil 2. 2024. P. 143-154.
10. Пашковський С.М., Сергета І.В., Кальниш В.В., Коваль Н.В., Богуш Г.Л., Тимчишин Т.П., Іськів Л.Л. Вплив асоційованих зі стресом захворювань органів травлення на психофізіологічний стан операторів безпілотних літальних апаратів. Клінічна та профілактична медицина. 2024. № 3 (33). С. 27-36.
11. Яворовський О.П., Сергета І.В.,Брухно Р.П., Скалецький Ю.М.,Чопчик В.Д.,Варивончик Д.В.,Зенкіна В.І. До питання створення алгоритму оцінки рівня культури безпеки у сучасних закладах охорони здоров’я. Medicni perspektivi. 2024. Т. XXІХ, № 2. Р. 194-205.
12. Яворовський О.П., Сергета І.В., Брухно Р.П.,Чопчик В.Д., Скалецький Ю.М., Вергелес Т.М., Козак Н.Д., Васюта В.А,, Єгоренков А.І. Особливості оцінки культури безпеки методом аналізу ієрархій на основі опитування викладачів клінічних кафедр стоматологічного профілю та її основні етапи. Клінічна та профілактична медицина. 2024. №. 6 (36). С. 126-137.
13. Кальниш В.В., Сергета І.В., Трінька І.С., Пашковський С.М. Коваль Н.В. Вікова трансформація психофізіологічних характеристик операторів безпілотних авіаційних комплексів, які мають асоційовані зі стресом захворювання серцево-судинної системи. Український журнал військової медицини. 2024. Т. 5. № 3. С. 41-44.
14. Кальниш В.В., Сергета І.В., Пашковський С.М., 6. Коваль Н.В., Тимчишин Т.П., Троцький О.О. Вікові особливості трансформації психофізіологічних функцій операторів безпілотних авіаційних комплексів зі стресогенними захворюваннями органів травлення. Environment and Health. Довкілля та здоров’я. 2024. № 2 (111). С. 21-27.
15. Сергета І.В., Марчук О.В. Гігієнічна оцінка умов виконання професійно-орієнтованої навчальної діяльності студентів, які засвоюють cпеціальності реабілітаційного профілю, у закладах вищої освіти. Перспективи та інновації науки (Серія “Педагогіка”, Серія “Психологія”, Серія “Медицина”). 2024. №9(43). С. 864-876.
2025 рік
1. Петрушенко В.В., Сергета І.В. Перші кроки, перші резуль-тати: oсвітньо-наукова програма “Громадське здоров’я” у Вінницькому національному медичному університету ім. М.І. Пирогова. Акценти громадського здоров’я / Public Health Accents. 2025. № 1. С. 56-57.
2. Сергета І., Дударенко О., Лобастова Т., Ваколюк Л., Теклюк Р. Психогігієнічна оцінка властивостей темпераменту та тривожності ВІЛ-інфікованих осіб. Modern ways of developing medicine, biology and psychology as methods of protecting humans: collective monograph / Tashchuk V., Malinevska-Biliichuk O., Al Salama M., Amelina T. etc. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2025. P. 56-65.
3. Сергета І.В. Features of the interrelationship between characteristics of the personality traits and criterion indicators of academic-significant professional-oriented success of modern students. Wissenschaft für en modernen enschen: Innovative Technolo-gien, Verkehrsentwick-lung, Physik und Mathematik, Landwirtschaft, Biologie und Ökologie, Medizin. Monografi-sche Reihe “Europäishe Wissenschaft”. Buch 36. Teil 2. 2025. P. 210—218.
4. Сергета І.В., Марчук О.В. Особливості перебігу процесів формування властивостей темпераменту і тривожності студентів, що здобувають спеціальності І2 “Медицина” та І7 “Терапія та реабілітація”, в динаміці навчання у сучасному медичному закладі вищої освіти. Україна. Здоров’я нації. 2025. № 1 (79). С. 11-17.
5. Чорна В.В., Петрушенко В.В., Івашкевич Є.М., Сергета І.В., Подолян В.М., Хлєстова С.С., Ангельська В.Ю. Визначення особливостей соціально-психологічних і психічних характеристик особистості майбутніх офіцерів запасу медичної служби (перше повідомлення) Environment and Health. Довкілля та здоров’я. 2025. № 1 (114). С. 4-11.
6. 6. Сергета І.В., Марчук О.В. Психогігієнічна оцінка властивостей характеру і психічних станів студентів, які здобувають спеціальності медичного та реабілітаційного профілю. Актуальні проблеми профілактичної медицини. 2025. Вип. 29. С. 80-89.
ВНМУ ім. М.І. Пирогова ©2025